وبلاگ

بهترین ساعت‌های هوشمند ارزان قیمت در سال 2019

بهترین ساعت‌های هوشمند ارزان قیمت در سال 2019

بهترین ساعت‌های هوشمند ارزان قیمت در سال 2019

بهترین ساعت‌های هوشمند ارزان قیمت در سال 2019

بعد از تولید و عرضه ساعت Mobvoi TicWatch E2 رتبه یک این لیست تغییر پیدا کرد. با خواندن ادامه مطلب دلیل این انتخاب را متوجه خواهید شد.
امروزه ساعت‌های هوشمند تبدیل به ابزارهای پیشرفته‌ای شده‌اند که علیرغم اندازه کوچکشان علاوه بر نمایش تاریخ و ساعت قابلیت‌های مختلف دیگری هم دارند از جمله نمایش اعلامیه‌های مختلف، ارسال پیام، کنترل و نظارت بر تناسب اندام و اپلیکیشن‌های جانبی متنوع ، بنابراین جای تعجب نیست که عده‌ای تصور می‌کنند برای خرید یک ساعت هوشمند خوب باید هزینه زیادی صرف کرد.
اما این تصور درست نیست. هر چند تعداد ساعت‌های هوشمند ارزان قیمت در بازار چندان زیاد نیست اما باز هم گزینه‌های خوبی وجود دارند که می‌توانید با قیمت مناسب تهیه کنید.
این مطلب شما را با ساعت‌های هوشمند مقرون به صرفه‌ی موجود در بازار آشنا می‌کند. در این مطلب بهترین و جدیدترین محصولات را معرفی نمی‌کنیم بلکه قصد ما معرفی ساعت‌های مقرون به صرفه ولی کارآمد است.
مسلماً ممکن است به مرور زمان قیمت‌ها دستخوش تغییراتی شوند اما هیچ یک از این گزینه‌ها خیلی گران قیمت نخواهند شد چون در هر حال گزینه‌های مقرون به صرفه‌ای محسوب می‌شوند. پس با ما همرا باشید تا با بهترین ساعت‌های مقرون به صرفه انتخابی ما آشنا شوید.

لیست ساعت‌های مقرون به صرفه انتخابی ما :

Tic Watch E2

1.TicWatch E2

تنها ساعت ارزان قیمتی که سیستم عامل Wear OS را دارد

OS: Wear OS
Compatibility: Android 4.3+, iOS 8
Display: 1.39″ 400 x 400 OLED
Processor: Snapdragon Wear 2100
Onboard storage: 4GB
Battery duration: Around 48h
Charging method: Magnetic connecting pin
IP rating: IP67
Connectivity: Wi-Fi, Bluetooth 4.1

-قیمت مناسب
-حفظ شارژ باتری تا 2 روز
-بدون NFC
-طراحی معمولی

TicWatch E2 که جایگزین رتبه اول این لیست یعنی TicWatch E شده است، گزینه خارق العاده‌ای نیست اما نسبت به آن امکانات بیشتری مثل طراحی ضدآب و عمر باتری بیشتر دارد. طراحی این ساعت جدید چندان بهبود پیدا نکرده بنابراین حسی مثل پوشیدن برندهای برتر ندارد اما در مجموع ظاهر مناسب و تکنولوژی خوبی دارد.
این ساعت تا دو روز شارژ باتری را حفظ می‌کند، جی‌پی‌اس داخلی دارد و اگر خواسته باشید آن را با خودتان به استخر ببرید می‌توانید از امکاناتی مثل ابزار مخصوص ورزش شنا را دارد.
یکی از بزرگترین معایب این ساعت نداشتن NFC است که این یعنی نمی‌توانید با ساعتتان از Google Pay استفاده کنید اما تمام مزایا و امکانات دیگر Wear OS را خواهید داشت که هیچ یک از گزینه‌های دیگر این لیست این امکان را ندارند.

Amazfit Bip

2. Amazfit Bip

ظاهری شبیه به اپل واچ دارد اما به اندازه آن هوشمند نیست .

OS: Amazfit OS
Compatibility: Android/iOS
Display: 1.28″ 400 x 400 LCD
Processor: MediaTek N/A
Onboard storage: Just for fitness data
Battery duration: Up to 45 days
Charging method: Proprietary charger
IP rating: IP68
Connectivity: Bluetooth 4

-طراحی زیبا
-اپلیکیشن‌های همراه فوق العاده
-گزینه توقف خودکار آن (Auto-pause) کار نمی‌کند
-رابط کاربری زیبا و کامل

این ساعت هم مسلماً جزء بهترین و پیشرفته‌ترین ساعت‌های سال 2018 نیست اما یکی از ارزان قیمت‌ترین گزینه‌ها است. در واقع شاید بتوان گفت که این ساعت مقرون به صرفه‌ترین ساعتی است که ارزش خریدن را دارد.
ظاهر این ساعت شبیه به اپل واچ است اما مثلاً نسبت به اپل واچ سری 4، شش برابر ارزان‌تر است.
مسلماً امکانات این ساعت به هیچ وجه قابل مقایسه با اپل واچ نیست اما شارژ باتری آن تا 45 روز حفظ می‌شود و امکانات زیادی برای دوچرخه سواران و دوندگان دارد از جمله حسگر اندازه گیری ضربان قلب.

Garmin Forerunner 30

3. Garmin Forerunner 30

ابزاری مناسب برای دونده‌ها همراه با امکانات جانبی خوب

OS: Garmin OS
Compatibility: Android/iOS
Display: 0.93″ 128 x 128
Processor: N/A
Onboard storage: Just for fitness data
Battery duration: Up to 5 days
Charging method: Proprietary charger
IP rating: N/A (Garmin claims 5 ATM)
Connectivity: Bluetooth

-صفحه واضح
-اپلیکیشن فوق العاده
-طراحی معمولی
-بدون صفحه لمسی

Garmin Forerunner 30 اولین ساعت هوشمند مخصوص تناسب اندام و ورزش است که در این لیست مشاهده می‌کنید و بیشتر برای دونده‌ها ساخته شده است. اگر زیاد اهل پیاده روی هستید این ساعت برای شما بسیار مناسب است اما گزینه‌هایی هم برای دوچرخه سواران دارد.
این ساعت جی‌پی‌اس، حسگر ضربان قلب – که در تست‌های انجام شده دقت خوبی داشته است – و چند آپشن دیگر دارد که باعث شده یکی از بهترین ساعت‌های مقرون به صرفه برای ورزشکاران از جمله دونده‌ها محسوب شود.
این ساعت ابزارهای نظارت بر تناسب اندام مثل VO2 Max را دارد که با آن می‌توانید تغییرات وضعیت بدنتان را به مرور زمان بررسی کنید. این امکانات بیشتر در ساعت‌های گران قیمت دیده می‌شود اما این ساعت یکی از ارزان‌ترین ساعت‌هایی است که این امکانات را دارد.
این ساعت صفحه لمسی ندارد اما اپلیکیشن فوق العاده‌ای دارد که به مرور زمان کار کردن با آن را یاد خواهید گرفت.

Polar M200

4.Polar M200

گزینه‌ای مناسب برای ورزش دو

OS: Polar OS
Compatibility: Android/iOS
Display: 26mm diameter
Processor: N/A
Onboard storage: Just for fitness data
Battery duration: Up to 6 days
Charging method: Proprietary charger
IP rating: N/A (Polar claims water resistant)
Connectivity: Bluetooth

-جی‌پی‌اس دقیق
-طول عمر باتری در سطح خوب
-صفحه نمایش قدیمی
-طراحی معمولی

Polar M200 یکی از مقرون به صرفه‌ترین ساعت‌هایی است که می‌توانید تهیه کنید و تقریباً تمام امکانات نظارت بر تناسب اندام را که از یک ساعت هوشمند انتظار می‌رود، دارد.
هر از گاهی جی‌پی‌اس این ساعت کند کار می‌کند و طراحی آن مثل بعضی ساعت‌ها از جمله Polar چشمگیر و اعلا نیست اما در مجموع یک ساعت خوب برای ورزش دو با عمر باتری خیلی خوب است.
این ساعت امکاناتی مثل اپلیکیشن‌ها و اعلامیه‌هایی که بعضی ساعت‌های این لیست ارائه می‌دهند، ندارد اما اگر هدف و کاربرد اصلی مورد نظر شما تناسب اندام و ورزش است، ساعت Polar M200 گزینه مقرون به صرفه‌ای محسوب می‌شود که امکانات برجسته و قابل توجهی دارد.

Fitbit Blaze

5.Fitbit Blaze

ظاهری شبیه به ساعت هوشمند دارد اما بیشتر یک ابزار تناسب اندام است .

OS: Fitbit OS
Compatibility: Android/iOS
Display: Color LCD
Processor: N/A
Onboard storage: 7 days of fitness data
Battery duration: Up to 5 days
Charging method: Proprietary charger
IP rating: N/A (Fitbit claims water resistant)
Connectivity: Bluetooth

-طراحی زیبا
-اپلیکیشن‌های همراه فوق العاده
-گزینه توقف خودکار کار نمی‌کند
-رابط کاربری زیبا و کامل

این ساعت در اصل یک ساعت هوشمند محسوب نمی‌شود و مثل بعضی از گزینه‌های بالا امکانات کامل یک ساعت هوشمند را ندارد بلکه بیشتر یک ابزار تناسب اندام (fitness tracker) با ظاهری شبیه به ساعت هوشمند است.
این ساعت را بیشتر به دلیل قیمت پایین آن انتخاب کردیم؛ در واقع انتخاب اصلی ما Fitbit Versa بود که برای قرار گرفتن در این لیست قیمت بالایی داشت.
Fitbit Blaze ظاهر چندان شیک و زیبایی ندارد اما ابزار نمایش ضربان قلب و امکانات خاص برند Fitbit را دارد و البته تمام اپلیکیشن‌هایی را که در مدل‌های Fitbit Versa یا Fitbit Ionic مشاهده می‌شود، ندارد.
در مجموع اگر به دنبال وسیله‌ای با ظاهر ساعت هستید که امکان نمایش اعلامیه‌های مختلف و همچنین نمایش ضربان قلب را داشته باشد، این ساعت گزینه مناسبی محسوب می‌شود.