وبلاگ

بهترین ساعت‌ هوشمند و دستبند‌های هوشمند پیشنهادی بر اساس قیمت

بهترین ساعت‌ هوشمند و دستبند‌های هوشمند پیشنهادی بر اساس قیمت

ابزارهای پوشیدنی از جمله فناوری‌های جذابی هستند که بسیاری از کاربران برای خرید آن‌ها اطلاعات کافی ندارند. شهرسخت‌افزار این‌بار در بخش راهنمای خرید، به سراغ ساعت‌های هوشمند و دستبندهای هوشمند رفته تا در رده‌های مختلف قیمتی، بهترین مدل‌های بازار را به شما معرفی کند.

قبل از شروع، پیشنهاد می‌کنیم حتماً مطلب «لیست قیمت ساعت و دستبند هوشمند» را برای آگاهی از آخرین قیمت‌های ساعت و دستبندهای هوشمند در بازار ایران، بخوانید.

اکنون به سراغ معرفی مدل‌های برتر بازار، از قیمت‌های پایین به بالا می‌رویم:
Xiaomi Mi Band

برای خرید این محصول از فروشگاه اینترنتی کلیک کنید

امکانات: دستبند سلامتی Mi Band شیائومی ابزاری کوچک و ارزان قیمت است اما با این حال کارآیی زیادی در زمینه فعالیت های ورزشی و سلامتی دارد. یکی از اصلی ترین کاربردهای این دستبند ثبت فعالیت های روزانه است. این دستبند می تواند مسافت پیموده شده و تعداد گام هایی که برداشته شده است را تعیین کند. می بند همچنین می تواند میزان فعالیت های ورزشی و کالری سوزانده شده را نیز محاسبه کند. برای استفاده از دستبند لازم است نرم افزار مخصوص این دستبند را بر روی اسمارت فون خود نصب کنید و بعد از آن فعالیت های روزانه شما از طریق نرم افزار قابل پیگیری است. دستبند توسط بلوتوث به گوشی متصل می شود و اطلاعات را از طریق آن به نرم افزار منتقل می کند. درون این نرم افزار می توانید ساعتی برای بیدارد شدن انتخاب نمایید و سپس در ساعت مشخص شده دستبند با لرزشی مناسب شما را از خواب بیدار می کند.

یکی از قابلیت های دستبند شیائومی ردگیری خواب کاربر است. این دستبند می تواند میزان خواب و کیفیت آن را اندازه گیری کند. می بند تنها یک دستبند سلامتی نیست بلکه دارای قابلیت های دیگری نیز می باشد. از جمله آن ها می توان به قابلیت بازکردن قفل گوشی از طریق نزدیک کردن دستبند به تلفن همراه اشاره کرد. برای این کار به یک گوشی با رابط کاربری MIUI و اندروید 5 به بالا نیاز است. همچنین می بند می تواند از طریق سه چراغ LED به کار رفته در آن و همچنین ویبره، تماس های تلفنی، پیام ها و نوتیفیکیشن ها را به کاربر اطلاع دهد. دستبند سلامتی شیائومی دارای استاندارد IP67 است و می توان در زیر آب هم از آن استفاده کرد. دستبند سلامتی Mi Band با گوشی های مجهز به اندروید 4.4 و بالاتر و بلوتوث 4 و همچنین گوشی های آیفون با سیستم عامل iOS 7 و بالاتر سازگار است.

طراحی ظاهری: دستبند سلامتی Mi Band از دو قسمت تشکیل شده است، یک حسگر بیضی شکل و یک بند برای نگهداری آن. بند این دستبند از الاستومر سیلیکونی ساخته شده است. بند این دستبند بسیار نرم است و به راحتی بر روی مچ دست قرار می گیرد و مچ را اذیت نمی کند. این بند در رنگ های مختلفی عرضه شده است و کاربران می توانند مطابق سلیقه خود یکی از آن ها را خریداری کنند. اما مهمترین بخش این دستبند حسگر آن است که شامل سنسور حرکتی، باتری و چیپست بلوتوث 4 می باشد. قسمت بالایی این حسگر از جنس آلومینیوم می باشد و روی آن سه چراغ LED قرار دارد که وظیفه آن ها اطلاع رسانی به کاربر است. اما به غیر از سطح رویی بقیه قسمت های حسگر دستبند Mi Band از جنس پلی کربنات است و کیفیت خوبی دارد. در کل طراحی ظاهری و جنس این دستبند هوشمند با توجه به قیمت بسیار پایینی که دارد قابل قبول است.

باتری: یکی از مهترین ویژگی های این دستبند سلامتی عمر باتری بالای آن است. با هربار شارژ این دستبند می توانید تا یک ماه بدون شارژ مجدد از آن استفاده کنید. همچنین پرشدن کامل شارژ باتری این دستبند از صفر تا 100 درصد 2 ساعت زمان می برد. باتری 45 میلی آمپر ساعتی این دستبند از نوع لیتیوم پلیمر است.

نکات مثبت:

  • قیمت بسیار پایین
  • عمر باتری بالا
  • پشتیبانی از اسمارت فون های با سیستم عامل اندروید، iOS و ویندوزفون
  • دارای استاندارد IP67
  • مجهز به بلوتوث 4

 

نکات منفی:

  • نداشتن صفحه نمایش

 


 

Xiaomi Mi Band 1S

قیمت: حدود 80,000 تومان بدون گارانتی

امکانات: دستبند سلامتی Mi Band با امکانات فراوان و قیمت مناسبی که داشت توانست موفقیت خوبی برای شیائومی کسب کند. سپس این شرکت چینی دستبند سلامتی دیگری با نام Mi Band 1S را نیز تولید و روانه بازار کرد. Mi Band 1S از نظر امکانات تا حدود زیادی مشابه نسل قبلی خود است و علاوه بر امکانات نسل قبلی در این دستبند شاهد یک سنسور ضربان قلب هستیم. این دستبند همانند نسل قبل می تواند فعالیت های ورزشی و تناسب اندام کاربر را پایش و ثبت کند. همچنین این دستبند قابلیت نمایش پیام ها و نوتیفیکیشن های گوشی را نیز دارد. همچنین با نزدیک کردن دستبند به گوشی می توان قفل گوشی را باز کرد. Mi Band 1S مسافت پیموده شده و تعداد گام های برداشته شده و همچنین میزان کالری سوزانده شده در طول فعالیت ورزشی را ثبت می کند.

یکی از قابلیت های دستبند شیائومی ردگیری خواب کاربر است. این دستبند می تواند میزان خواب و کیفیت آن را اندازه گیری کند. می بند تنها یک دستبند سلامتی نیست بلکه دارای قابلیت های دیگری نیز می باشد. از جمله آن ها می توان به قابلیت بازکردن قفل گوشی از طریق نزدیک کردن دستبند به تلفن همراه اشاره کرد. برای این کار به یک گوشی با رابط کاربری MIUI و اندروید 5 به بالا نیاز است. همچنین می بند می تواند از طریق سه چراغ LED به کار رفته در آن و همچنین ویبره، تماس های تلفنی، پیام ها و نوتیفیکیشن ها را به کاربر اطلاع دهد. دستبند سلامتی شیائومی دارای استاندارد IP67 است و می توان در زیر آب هم از آن استفاده کرد. دستبند سلامتی Mi Band با گوشی های مجهز به اندروید 4.4 و بالاتر و بلوتوث 4 و همچنین گوشی های آیفون با سیستم عامل iOS 7 و بالاتر سازگار است.

طراحی ظاهری: دستبند سلامتی Mi Band 1S همانند Mi Band از دو قسمت تشکیل شده است، یک حسگر بیضی شکل و یک بند برای نگهداری آن. ظاهر این دستبند کاملاً مشابه Mi Band است با این تفاوت که حسگر دستگاه کمی بزرگتر و سنگین تر شده است که با توجه به قرار گرفتن سنسور ضربان قلب امری عادی محسوب می شود.

باتری: یکی از مهترین ویژگی های این دستبند سلامتی عمر باتری بالای آن است. با هربار شارژ این دستبند می توانید تا یک ماه بدون شارژ مجدد از آن استفاده کنید. همچنین پرشدن کامل شارژ باتری این دستبند از صفر تا 100 درصد 2 ساعت زمان می برد.

نکات مثبت:

  • قیمت بسیار پایین
  • سنسور ضربان قلب
  • عمر باتری بالا
  • پشتیبانی از اسمارت فون های با سیستم عامل اندروید، iOS و ویندوزفون
  • دارای استاندارد IP67
  • مجهز به بلوتوث 4

 

نکات منفی:

  • نداشتن صفحه نمایش

 


 

Xiaomi Mi Band 2

صفحه نمایش: Mi Band 2 دارای صفحه نمایش لمسی 0.42 اینچی است که علاوه بر نمایش ساعت و تاریخ اطلاعاتی از قبیل تعداد گام ها یا میزان ضربان قلب و میزان کالری سوزانده شده را نیز نمایش می دهد اما برخلاف سایر دستبندهای مجهز به نمایشگر مسافت طی شده نمایش نمی دهد. صفحه نمایش OLED این دستبند کیفیت بسیار خوبی دارد و علاوه براین میزان حساسیت آن بالاست و مصرف انرژی اش نیز بسیار کم است. یکی از نکات منفی صفحه نمایش می بند 2 نداشتن محافظی برای جلوگیری از خط و خش است و به این ترتیب به راحتی و با کشیده شدن هر جسمی روی آن خط می افتد. اما کار زیبایی که Xiaomi انجام داده است استفاده از یک دکمه لمسی در زیر نمایشگر بوده است. کارکردن با صفحه نمایش این دستبند به دلیل کوچک بودن سخت است اما این دکمه لمسی باعث شده است که دیگر نیازی به لمس نمایشگر کوچک می بند 2 نداشته باشید.

امکانات: Mi Band 2 از نظر امکانات شباهت زیادی به نسل اولیه خود دارد. این دستبند همانند نسل قبل می تواند فعالیت های ورزشی و تناسب اندام کاربر را پایش و ثبت کند. همچنین این دستبند قابلیت نمایش پیام ها و نوتیفیکیشن های گوشی را نیز دارد. همچنین با نزدیک کردن دستبند به گوشی می توان قفل گوشی را باز کرد البته برای این کار نیاز به یک گوشی هوشمند با رابط کاربری MIUI یا اندروید 5 به بالا دارید. Mi Band 2 میزان ضربان قلب، مسافت پیموده شده و تعداد گام های برداشته شده و همچنین میزان کالری سوزانده شده در طول فعالیت ورزشی را ثبت می کند. در این دستبند الگوریتم گام شمار بروزرسانی شده است زیرا یکی از معایب اصلی نسل قبلی این دستبند اشتباهاتی بود که گام شمار در ثبت قدم های برداشته شده داشت و در نسل جدید می بند این مشکل برطرف شده و شمارش گام ها با دقت بیشتری انجام می شود. یکی از قابلیت های دستبند شیائومی ردگیری خواب کاربر است. این دستبند می تواند میزان خواب و کیفیت آن را اندازه گیری کند. دستبند سلامتی شیائومی دارای استاندارد IP67 است و می توان در زیر آب هم از آن استفاده کرد. دستبند سلامتی Mi Band با گوشی های مجهز به اندروید 4.4 و بالاتر و همچنین گوشی های آیفون با سیستم عامل iOS 7 و بالاتر که دارای بلوتوث 4 باشند سازگار است.

طراحی ظاهری: دستبند سلامتی Mi Band 2 همانند Mi Band از دو قسمت تشکیل شده است، یک حسگر بیضی شکل و یک بند برای نگهداری آن. ظاهر این دستبند شباهت زیادی به نسل اول Mi Band دارد با این تفاوت و جنس بدنه نیز همچنان از سیلیکون است اما هسته اصلی دستگاه کاملاً تغییر کرده است که مهمترین تغییر آن اضافه شدن صفحه نمایش و دکمه لمسی است. کیفیت و جنس بدنه دستبند با توجه به قیمت پایین آن کاملاً قابل قبول است و نمی توان ایرادی به آن گرفت. این دستبند تنها 19 گرم وزن دارد و ضخامت آن 10.5 میلی متر می باشد.

باتری: باتری لیتیوم پلیمری و 70 میلی آمپر ساعتی این دستبند در حالت آماده به کار با یکبار شارژ تا 20 روز دوام می آورد. اگر هم زیاد با دستبند کار کنید عمر باتری آن به 12 تا 14 روز می رسد که برای دستبندی با صفحه نمایش بسیار خوب است.

نکات مثبت:

  • قیمت بسیار پایین
  • صفحه نمایش OLED
  • عمر باتری بالا
  • پشتیبانی از اسمارت فون های با سیستم عامل اندروید، iOS و ویندوزفون
  • دارای استاندارد IP67
  • سنسور ضربان قلب

 


 

Sony SmartBand Talk SWR30

صفحه نمایش: اسمارت بند تاک دارای یک صفحه نمایش 1.4 اینچی سیاه و سفید از نوع E-ink با رزولوشن 296 در 128 پیکسل است. صفحه نمایش این دستبند مستطیلی شکل است و به دلیل طول زیادی که دارد سونی آن را به صورت منحنی در آورده است تا راحتتر مورد استفاده قرار گیرد اما اگر مچ دست شما متناسب با انحنای دستبند نباشد ممکن است کمی اذیت کننده باشد. همچنین صفحه نمایش این دستبند لمسی نیست و برای کار با دستبند باید از دکمه های کناری آن یا ضربه زدن استفاده کنید.

امکانات: اسمارت بند تاک را می توان توسط بلوتوث یا NFC به گوشی هوشمند خود متصل کنید. برای این کار نیاز به یک اسمارت فون با سیستم عامل اندروید 4.4 و بالاتر و نرم افزارهای SmartBand Talk و LifeLog سونی دارید. این دستبند دارای بلوتوث 3، NFC و حسگرهای شتاب سنج و ارتفاع سنج است. این دستبند از پردازنده ARM Cortex‎-M4 32‎-bit بهره می برد و دارای 2 مگابایت حافظه داخلی است. اسمارت بند تاک دارای میکروفون است. از این میکروفون می توان برای مکالمه و همچنین فرمان صوتی استفاده کرد. این دستبند از 6 زبان پشتیبانی می کند و می توان بدون دخالت دست تماس گرفت. همچنین می توانید تماس های دریافتی روی گوشی خود را توسط اسمارت بند تاک پاسخ دهید. علاوه بر اینها این دستبند قابلیت نمایش اعلان ها و پیام های گوشی را هم دارا می باشد و می تواند پیامک ها، اعلان های شبکه های اجتماعی و تماس های ورودی را نمایش دهد.

طراحی ظاهری: این دستبند هوشمند طراحی زیبا و یکپارچه ای دارد و وزن آن 24 گرم است و 9.5 میلی متر ضخامت دارد. این دستبند به راحتی در دست قرار می گیرد و جلوه زیبایی دارد. بندهای این دستبند قابل تعویض هستند و به راحتی می توان از بندهایی با رنگ های متفاوت استفاده کرد. همچنین اسمارت بند تاک دارای استاندارد IP68 است و می تواند تا 30 دقیقه در عمق 1.5 متری آب دوام بیاورد. یکی از نقاط ضعف این دستبند کیفیت بسیار پایین بندهای آن است به طوری که کیفیت بند این دستبند حتی از کیفیت بند دستبند LG G Watch هم کمتر است و این مورد تا حدودی آزار دهنده است. قسمت جلویی این دستبند منحنی است و ممکن است روی مچ دست همه افراد به خوبی قرار نگیرد.

باتری: باتری لیتیوم یونی اسمارت بند تاک دارای ظرفیت 70 میلی آمپر ساعت است و تا 3 روز استفاده عادی پاسخگوی نیاز کاربران است. درصورتی که به طور مداوم از این دستبند استفاده کنید باتری آن تا 1 روز کامل دوام می آورد. همچنین با شارژ کامل دستگاه می توانید تا 1 ساعت به صورت پیاپی مکالمه کنید.

نکات مثبت:

  • قابلیت مکالمه
  • صفحه نمایش E-ink
  • فرمان صوتی
  • عمر باتری مناسب
  • وزن کم

 

نکات منفی:

  • کیفیت پایین بدنه
  • نمایشگرهای E-ink در شب خوانا نیستند

 


 

Sony SmartWatch 3 SWR50

صفحه نمایش: اسمارت واچ 3 سونی دارای صفحه نمایش 1.6 اینچی Transflective و مربعی شکل با رزولوشن 320 در 320 پیکسل و تراکم پیکسل 282ppi است. نمایشگر این ساعت هوشمند خوانایی خوبی زیر نور خورشید دارد.

سخت افزار: سونی در این ساعت هوشمند از لحاظ سخت افزاری عملکرد خوبی داشته است. اسمارت واچ 3 دارای پردازنده 4 هسته ای از نوع ARM A7 با فرکانس 1.2 گیگاهرتز و 512 مگابایت رم است. حافظه داخلی این ساعت هوشمند 4 گیگابایت و از نوع eMMC است. اسمارت واچ 3 همچنین دارای بلوتوث 4، NFC و Wi-Fi می باشد. این ساعت هوشمند دارای حسگرهای شتاب سنج، نور محیطی، قطب نما، ژیروسکوپ و GPS است. همچنین سونی در این ساعت یک میکروفون نیز تعبیه کرده است که از آن می توان برای پاسخگویی به تماس ها و یا دستورات صوتی استفاده کرد.

نرم افزار: این ساعت هوشمند از سیستم عامل Android Wear بهره می برد. این ساعت هوشمند با تمامی اسمارت فون های مجهز به سیستم عامل اندروید 4.3 و بالاتر سازگار است.

طراحی ظاهری: این ساعت هوشمند از دو تکه تشکیل شده است هسته اصلی که Core نام دارد و بند ساعت که Core درون آن قرار می گیرد. سونی این ساعت هوشمند را در دو نسخه عرضه کرده است که یک نسخه دارای بند سیلیکونی و نسخه دیگر دارای بند استیل است. نسخه سیلیکونی جذابیت خاصی ندارد و کیفیت بند دستگاه بسیار معمولی است اما نسخه استیل زیباتر و شیک تر است و بدنه آن بسیار باکیفیت است. وزن این ساعت هوشمند 45 گرم است و دارای استاندارد IP68 می باشد و می تواند تا 1 ساعت در عمق 2 متری آب مقاومت کند.

باتری: اسمارت واچ 3 سونی دارای یک باتری لیتیوم یونی با ظرفیت 420 میلی آمپر ساعت می باشد که به راحتی تا دو روز دوام می آورد. درگاه شارژ این ساعت هوشمند Micro USB است و با استفاده از شارژر موبایل هم می توان آن را شارژ کرد و نیازی به حمل شارژر جداگانه نیست.

نکات مثبت:

  • سیستم عامل Android Wear
  • پردازنده 4 هسته ای
  • صفحه نمایش باکیفیت
  • استاندارد IP68
  • باتری بادوام
  • دارای وای-فای و NFC

 

نکات منفی:

  • نداشتن سنسور ضربان قلب

 


 

Xiaomi Amazfit

صفحه نمایش: ساعت هوشمند Amazfit دارای صفحه نمایش لمسی 1.34 اینچی دایره ای با رزولوشن 320 در 300 پیکسل است. بر روی صفحه نمایش این ساعت هوشمند پوشش گوریلا گلس وجود دارد که باعث می شود نمایشگر دستگاه در برابر خط و خش مقاوم باشد. صفحه نمایش دستگاه روشنایی زیادی دارد و حتی در زیر نور آفتاب هم خوانایی بالایی دارد.

امکانات: Amazfit تماس ها، پیام ها و ایمیل های ارسال شده به گوشی شما را توسط ویبره به شما اطلاع می دهد. همچنین توسط این ساعت هوشمند می توانید به وضعیت آب و هوا، قطب نما، زنگ هشدار و فعالیت هایی که انجام داده اید دسترسی داشته باشید. این ساعت می تواند بر تعداد گام های برداشته شده در طول روز، مسافت طی شده، میزان کالری و خواب کاربر نظارت داشته باشد. می توانید حدود 500 آهنگ را در این ساعت هوشمند ذخیره کنید و با استفاده از بلوتوث و وای-فای نیز می توانید هدفون یا بلندگوی خود را به ساعت متصل کنید. ساعت Amazfit می تواند زمان، سرعت، مصرف کالری، میانگین سرعت، افزایش و کاهش ارتفاع و ضربان قلب کاربر را در حین فعالیت ورزشی اندازه گیری کند. این ساعت علاوه بر بلوتوث و وای-فای، دارای GPS و GLONASS نیز می باشد. شیائومی Amazfit دارای استاندارد IP67 است و می توان در زیر آب هم از آن استفاده کرد. این ساعت هوشمند با گوشی های مجهز به اندروید 4.4 و بالاتر و همچنین گوشی های آیفون با سیستم عامل iOS 7 و بالاتر سازگار است.

سخت افزار: این ساعت هوشمند دارای پردازنده دو هسته ای با فرکانس 1.2 گیگاهرتز و 512 مگابایت رم می باشد. حافظه داخلی این ساعت هوشمند 4 گیگابایت می باشد. این ساعت دارای بلوتوث، وای-فای، GPS و GLONASS و سنسورهای ضربان قلب، شتاب سنج، ژیروسکوپ، حسگر نور و حسگر ژئومغناطیس می باشد.

طراحی ظاهری: ساعت هوشمند Amazfit همانند اکثر ساعت های هوشمند صفحه ای گرد دارد و دور آن از جنس سرامیک است و کیفیت و دوام خوبی دارد. بند ساعت از جنس سیلیکون است. این ساعت هوشمند 54 گرم وزن دارد.

باتری: باتری لیتیوم پلیمری و 280 میلی آمپر ساعتی این ساعت هوشمند در حالت آماده به کار با یکبار شارژ تا 5 روز دوام می آورد. البته عمر باتری در صورت استفاده مداوم از GPS تا 30 ساعت کاهش می یابد.

نکات مثبت:

  • دارای GPS
  • عمر باتری بالا
  • پشتیبانی از اسمارت فون های با سیستم عامل اندروید، iOS
  • دارای استاندارد IP67
  • سنسور ضربان قلب

 


 

ASUS ZenWatch 2

قیمت: حدود 700,000 تومان بدون گارانتی

صفحه نمایش: صفحه نمایش مربعی این ساعت هوشمند 1.63 اینچی با رزولوشن 320 در 320 پیکسل بوده و پنل به کار رفته در آن AMOLED است. صفحه نمایش این ساعت هوشمند دارای کمی انحنا است و با محافظ صفحه ی گوریلاگلس ۳ پوشانده شده که از آن در برابر خط و خش محافظت می کند. با وجود چگالی صفحه ی خوب 278 پیکسل بر هر اینج می توان پیام ها، اطلاع رسانی ها، ساعت و … را به راحتی و با کیفیت خوب در این ساعت هوشمند مشاهده کرد. به دلیل پنل AMOLED به کار رفته در این محصول رنگ ها از حالت طبیعی کمی گرم تر نشان داده می شوند و امکان استفاده در شرایط نوری شدید نیز با این ساعت هوشمند نسبتاً آسان است و به لطف پنل آن زاویه دید خوبی هم دارد.

سخت افزار: ایسوس در این ساعت هوشمند از پردازنده اسنپدراگون 400 با فرکانس 1.2 گیگاهرتز استفاده کرده است. زن واچ دارای 512 مگابایت رم و 4 گیگابایت حافظه داخلی است. زن واچ دارای سنسور بیومتریک و شتاب سنج 9 جهته است و همچنین دارای سنسور ضربان قلب، بلوتوث 4.1 و وای-فای نیز می باشد. این ساعت هوشمند با تمام اسمارت فون هایی که دارای سیستم عامل اندروید 4.3 و بالاتر هستند سازگار است. این ساعت همچنین دارای استاندارد IP67 است و تاحدودی در برابر آب و گرد و غبار مقاوم است. این ساعت هوشمند دارای میکروفون و اسپیکر نیز می باشد و می توان تماس های دریافتی را با آن پاسخ داد.

نرم افزار: زن واچ ایسوس مجهز به سیستم عامل Android Wear است و از تمام قابلیت های این پلتفرم پشتیبانی می کند.

طراحی ظاهری: زن واچ ایسوس ظاهری ساده و معمولی دارد. بدنه ساعت از جنس استیل است و کیفیت خوبی دارد همچنین بندهای دستگاه دارای دو نوع چرمی و فلزی هستند و کیفیت بالایی دارند. وزن کلی این ساعت هوشمند 75 گرم است و 10 میلی متر ضخامت دارد. صفحه نمایش این ساعت هوشمند مربعی شکل است و انحنای ملایمی دارد تا به خوبی بر روی مچ دست قرار گیرد.

باتری: ایسوس در این ساعت هوشمند از یک باتری لیتیوم-یونی با ظرفیت 380 میلی آمپر ساعت استفاده کرده است که در استفاده های عادی یک روز دوام می آورد.

نکات مثبت:

  • سیستم عامل Android Wear
  • پردازنده اسنپدراگون 400
  • سنسور ضربان قلب
  • صفحه نمایش AMOLED
  • طراحی زیبا

نکات منفی:

  • عمر باتری کم

 


 

Samsung Gear Fit2 Pro

قیمت: حدود 800,000 تومان با گارانتی هماهنگ

صفحه نمایش: از ویژگی های اصلی این دستبند هوشمند صفحه نمایش عالی و باکیفیت آن است. صفحه نمایش مستطیلی این دستبند هوشمند 1.5 اینچی و از نوع Super AMOLED است. نمایشگر Gear Fit2 دارای رزولوشن 216 در 432 پیکسل است. خوانایی این صفحه نمایش به واسطه پنل Super AMOLED زیر نور خورشید بسیار خوب است.

سخت افزار: این دستبند هوشمند دارای پردازنده دو هسته ای با فرکانس 1 گیگاهرتز است و همچنین 512 مگابایت رم و 4 گیگابایت حافظه داخلی دارد که برای یک دستبند هوشمند کافی است. این دستبند هوشمند دارای حسگرهای شتاب سنج، ارتفاع سنج، ژیروسکوپ، قطب نما و GPS و ضربان قلب است. دستبند هوشمند Gear Fit2 با تمامی اسمارت فون های مجهز به سیستم عامل اندروید 4.4 و بالاتر که دارای حداقل 1.5 گیگابایت رم باشند سازگار است. این ساعت دارای استاندارد IP68 می باشد و می توان به مدت نیم ساعت در عمق 1.5 متری آب از آن استفاده کرد.

طراحی ظاهری: صفحه نمایش Gear Fit2 نسبت به سایر دستبند های هوشمند بازار ابعاد بزرگتری دارد. این ساعت 30 گرم وزن دارد. صفحه نمایش این دستبند هوشمند به صورت منحنی طراحی شده است. انحنای دستبند باعث می شود که با وجود صفحه نمایش کشیده ای که دارد به خوبی روی مچ دست قرار گیرد. بندهای این ساعت نیز از جنس لاستیک هستند و کیفیت متوسطی دارند.

باتری: سامسونگ در Gear Fit2 از یک باتری لیتیونم یونی 200 میلی آمپر ساعتی استفاده کرده است که با استفاده معمولی چیزی حدود 3 تا 4 روز و در حالت آماده به کار تا 5 روز به شما شارژ می دهد.

نکات مثبت:

  • صفحه نمایش Super AMOLED
  • سخت افزار قدرتمند
  • باتری بادوام
  • دارای استاندارد IP68

 

نکات منفی:

  • قیمت بالا

 


 

ASUS ZenWatch 3

قیمت: حدود 1,000,000 تومان با گارانتی ویستا

صفحه نمایش: صفحه نمایش گرد این ساعت هوشمند 1.39 اینچی با رزولوشن 400 در 400 پیکسل بوده و پنل به کار رفته در آن AMOLED است. صفحه نمایش این ساعت هوشمند دارای کمی انحنا است و با محافظ صفحه ی گوریلاگلس پوشانده شده که از آن در برابر خط و خش محافظت می کند. با وجود چگالی صفحه ی خوب 287 پیکسل بر هر اینج می توان پیام ها، اطلاع رسانی ها، ساعت و … را به راحتی و با کیفیت خوب در این ساعت هوشمند مشاهده کرد. به دلیل پنل AMOLED به کار رفته در این محصول رنگ ها از حالت طبیعی کمی گرم تر نشان داده می شوند و امکان استفاده در شرایط نوری شدید نیز با این ساعت هوشمند نسبتاً آسان است و به لطف پنل آن زاویه دید خوبی هم دارد.

سخت افزار: ایسوس در این ساعت هوشمند از پردازنده Qualcomm Snapdragon Wear 2100 استفاده کرده است. زن واچ 3 دارای 512 مگابایت رم و 4 گیگابایت حافظه داخلی است. علاوه بر این زن واچ 3 دارای سنسور سنجش نور محیط، شتاب سنج، گام شمار و ژیروسکوپ است و همچنین دارای بلوتوث 4.1 و وای-فای نیز می باشد. این ساعت هوشمند با تمام اسمارت فون هایی که دارای سیستم عامل اندروید 4.3 یا iOS 8.2 و بالاتر هستند سازگار است. این ساعت همچنین دارای استاندارد IP67 می باشد و در برابر آب و گرد و غبار مقاوم است. این ساعت هوشمند دارای میکروفون و اسپیکر نیز می باشد و می توان تماس های دریافتی را با آن پاسخ داد.

نرم افزار: زن واچ ایسوس مجهز به سیستم عامل Android Wear است و از تمام قابلیت های این پلتفرم پشتیبانی می کند.

طراحی ظاهری: زن واچ 3 ایسوس ظاهری شیک و پر زرق و برق دارد. بدنه ساعت از جنس استیل است و کیفیت خوبی دارد همچنین بندهای دستگاه از جنس چرم هستند و کیفیت بالایی دارند. وزن کلی این ساعت هوشمند 59 گرم است و 9.9 میلی متر ضخامت دارد. صفحه نمایش این ساعت هوشمند گرد است و در اطراف نمایشگر نواری طلایی رنگ و زیبا قرار دارد.

باتری: ایسوس در این ساعت هوشمند از یک باتری با ظرفیت 340 میلی آمپر ساعت استفاده کرده است. به لطف فناوری HyperCharge، این ساعت هوشمند تنها ظرف 15 دقیقه از صفر تا 60 درصد شارژ می شود. شارژر دستگاه نیز از نوع القایی بده و تنها با قرار دادن ساعت روی پایه شارژ، ساعت شارژ می شود.

نکات مثبت:

  • سیستم عامل Android Wear
  • پردازنده Snapdragon Wear 2100
  • صفحه نمایش AMOLED
  • طراحی زیبا

نکات منفی:

  • عمر باتری کم
  • نداشتن سنسور ضربان قلب

 


 

LG Watch Style

قیمت: حدود 1,100,000 تومان

صفحه نمایش: LG Watch Style دارای صفحه نمایش 1.2 اینچی گرد از نوع POLED با رزولوشن 360 در 360 پیکسل و تراکم پیکسل 299ppi است. کیفیت صفحه نمایش و همچنین خوانایی آن در زیر نور آفتاب خوب است. همچنین بر روی نمایشگر این ساعت از پوشش محافظ Gorilla Glass 3 برای جلوگیری از خط و خش استفاده شده است.

سخت افزار: این ساعت هوشمند دارای پردازنده 4 هسته ای Qualcomm Snapdragon Wear 2100 با فرکانس 1.1 گیگاهرتز و 768 مگابایت رم به همراه 4 گیگابایت حافظه داخلی می باشد. این ساعت هوشمند دارای بلوتوث ورژن 4.2 و Wi-Fi است و از حسگرهای ژیروسکوپ، قطب نما، گام شمار و شتاب سنج بهره می برد. واچ استایل دارای استاندارد IP67 است و کاملاً در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم است. این ساعت هوشمند از گوشی هایی با اندروید 4.3 و بالاتر پشتیبانی می کند البته این ساعت با آیفون های مجهز به سیستم عامل iOS 9 و بالاتر نیز سازگار است.

نرم افزار: Watch Sport دارای سیستم عامل Android Wear 2.0 است و از نرم افزارهای این پلتفرم پشتیبانی می کند. همچنین دستیار صوتی گوگل نیز در این ساعت وجود دارد.

طراحی ظاهری: صفحه نمایش این ساعت هوشمند دایره ای است و حاشیه های اطراف نمایشگر کم است. وزن این ساعت 47 گرم است و ضخامت آن 10.8 میلی متر است. بدنه ساعت از جنس استیل ضد زنگ است و بند دستگاه از جنس چرم ایتالیایی است.

باتری: این ساعت هوشمند دارای باتری لیتیوم یونی 240 میلی آمپر ساعتی است. ظرفیت باتری این ساعت بسیار کم است و به همین دلیل با استفاده معمولی باید روزی 2 بار آن شارژ کرد. این ساعت دارای شارژر مغناطیسی نیز می باشد که تنها با قرار دادن ساعت روی آن ساعت شارژ می شود.

نکات مثبت:

  • پردازنده 4 هسته ای Qualcomm Snapdragon Wear 2100
  • صفحه نمایش باکیفیت
  • سیستم عامل Android Wear 2.0

نکات منفی:

  • نداشتن سنسور ضربان قلب
  • باتری ضعیف

 


 

Huawei Watch 2

قیمت: حدود 1,200,000 تومان بدون گارانتی

صفحه نمایش: Huawei Watch 2 دارای صفحه نمایش 1.2 اینچی AMOLED با رزولوشن 390 در 390 پیکسل و تراکم پیکسل 326ppi است. کیفیت صفحه نمایش این ساعت هوشمند بسیار بالاست و در زیر نور آفتاب هم خوانایی خوبی دارد. همچنین بر روی نمایشگر این ساعت از محافظ گوریلا گلس جهت جلوگیری از خط و خش استفاده شده است.

سخت افزار: این ساعت هوشمند دارای پردازنده 4 هسته ای Snapdragon Wear 2100 با فرکانس 1.1 گیگاهرتز و 768 مگابایت رم به همراه 4 گیگابایت حافظه داخلی می باشد. این ساعت هوشمند دارای بلوتوث 4.1 و Wi-Fi است و از حسگرهای ژیروسکوپ، قطب نما، گام شمار، شتاب سنج، فشار سنج و سنسور ضربان قلب بهره می برد. همچنین این ساعت دارای NFC و GPS نیز می باشد. هوآوی واچ 2 دارای استاندارد IP68 می باشد و در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم است. این ساعت هوشمند از گوشی هایی با اندروید 4.3 و بالاتر پشتیبانی می کند البته این ساعت با آیفون های مجهز به سیستم عامل iOS 9 و بالاتر نیز سازگار است اما برخی قابلیت ها در آیفون در دسترس نیست.

نرم افزار: Huawei Watch دارای سیستم عامل Android Wear 2.0 است و از نرم افزارهای این پلتفرم پشتیبانی می کند. همچنین دستیار صوتی گوگل نیز در این ساعت وجود دارد.

طراحی ظاهری: صفحه نمایش این ساعت هوشمند دایره ای است و حاشیه های اطراف نمایشگر کم است. وزن این ساعت 57 گرم و ضخامت آن 12.6 میلی متر است. جنس بدنه ساعت فلزی است و بند دستگاه از جنس چرم و یا استیل می باشد و بدنه و بند هردو کیفیت بسیار بالایی دارند.

باتری: این ساعت هوشمند دارای باتری لیتیوم یونی 420 میلی آمپر ساعتی است. که برای کارهای روزمره مناسب است اما اگر زیاد از ساعت استفاده کنید و روشنایی صفحه نمایش هم زیاد باشد باتری ساعت به سرعت خالی می شود. این ساعت هوشمند در استفاده عادی می تواند تا 2 روز بدون شارژ شدن دوام آورد.

نکات مثبت:

  • پردازندهSnapdragon Wear 2100
  • دارای Wi-Fi، NFC و GPS
  • صفحه نمایش باکیفیت
  • حسگر ضربان قلب
  • سیستم عامل Android Wear 2.0

 


 

Motorola Moto 360 2nd Gen

قیمت: حدود 1,400,000 تومان بدون گارانتی

صفحه نمایش: نسل دوم موتو 360 در دو اندازه 42 و 46 میلی متر عرضه شده است که مدل 46 میلی متری دارای یک صفحه نمایش دایره ای 1.56 اینچی و مدل 42 میلی متری دارای صفحه نمایش 1.37 اینچی است که صفحه نمایش هردو مدل از نوع IPS LCD می باشد. مدل 1.37 اینچی دارای رزولوشن 360 در 325 و تراکم پیکسل 263ppi و مدل 1.56 اینچی دارای رزولوشن 360 در 330 و تراکم پیکسل 233ppi است. صفحه نمایش لمسی این ساعت هوشمند در زیر نور خورشید خوانایی خوبی دارد و لایه محافظ گوریلا گلس 3 نیز روی آن قرار دارد تا در برابر خظ و خش از نمایشگر محافظت کند.

سخت افزار: موتورولا در این ساعت هوشمند از پردازنده چهار هسته ای اسنپدراگون 400 با فرکانس 1.2 گیگاهرتز استفاده کرده است. همچنین این ساعت هوشمند دارای 512 مگابایت رم و 4 گیگابایت حافظه داخلی است. این شاعت هوشمند دارای یک دکمه فیزیکی در کنار خود است. در کنار اینها موتور ویبره، چیپ بلوتوث 4 LE، گام شمار، حسگر سنجش نور محیط، حسگر اپتیکال سنجش نور، قطب نما، شتاب سنج، زاویه سنج، GPS، سنسور ضربان قلب و میکروفون 2 تایی سایر قطعات سخت افزاری این ساعت هوشمند را تشکیل می دهند. این ساعت هوشمند برخلاف نسل اول خود مجهز به Wi-Fi است. همچنین این ساعت هوشمند دارای استاندارد IP67 است و با خیال راحت می توانید به مدت 30 دقیقه در عمق 1 متری آب از آن استفاده کنید. این ساعت هوشمند از اسمارت فون هایی با سیستم عامل اندروید 4.3 و بالاتر پشتیبانی می کند.

نرم افزار: موتو 360 نسل دوم از سیستم عامل Android Wear بهره می برد. این سیستم عامل دارای نرم افزارهای متنوعی است اما گاهی اوقات لگ و کندی در آن مشاهده می شود و در کل به اندازه تایزن و Watch OS سریع نیست.

طراحی ظاهری: نسل دوم موتو 360 همانند نسل قبلی دارای بدنه و صفحه نمایش گرد است و ظاهر آن تغییر چندانی نکرده است و تنها دکمه کنار ساعت کمی بالاتر رفته است. در پایین صفحه نمایش قسمت مشکی رنگی قرار دارد که به هیچ وجه قابل تحمل نیست. موتورولا در این نوار مشکی رنگ سنسور نور محیط را قرار داده است که به ساعت این امکان را می دهد که نور صفحه نمایش را براساس نور محیط تنظیم کند. در اطراف ساعت یک دکمه و یک میکروفون قرار دارد و در پشت ساعت نیز سنسور ضربان قلب و قسمت شارژ بی سیم دیده می شود. ضخامت این ساعت هوشمند 11.4 میلی متر است. بدنه این ساعت هوشمند از جنس استیل ضد زنگ است و در دو مدل با بندهای چرمی یا استیل عرضه می شود.

باتری: مدل 42 میلی متری نسل دوم موتو 360 دارای یک باتری 300 میلی آمپر ساعتی است که در صورت استفاده عادی تا یک روز و نیم دوام می آورد. اما مدل 46 میلی متری دارای یک باتری قوی تر با ظرفیت 400 میلی آمپر ساعت است که با استفاده عادی تا دو روز دوام می آورد.

نکات مثبت:

  • صفحه نمایش باکیفیت
  • طراحی زیبا
  • دارای Wi-Fi
  • دارای استاندارد IP67
  • سنسور ضربان قلب
  • شارژ بی سیم
  • صفحه نمایش گرد به همراه گوریلا گلس 3

 

نکات منفی:

  • نداشتن NFC

 


 

Apple Watch

قیمت: حدود 1,600,000 تومان بدون گارانتی

صفحه نمایش: اپل واچ در دو سایز 38 و 42 میلی متری عرضه می شود که مدل یزرگتر دارای صفحه نمایش 1.53 اینچی با رزولوشن 312 در 390 پیکسل و مدل کوچکتر دارای صفحه نمایش 1.33 اینچی با رزولوشن 272 در 340 پیکسل است. نمایشگر هردو مدل مربعی است و تراکم پیکسل آن ها 326ppi است. اپل در ساعت هوشمند خود از صفحه نمایش Retina AMOLED استفاده کرده است که کیفیت بسیار خوبی دارد و خوانایی آن زیر نور خورشید نیز بسیار خوب است. در مدل Apple Watch Sport شیشه صفحه نمایش از جنس Ion-X است اما در مدل های Apple Watch و Apple Watch Edition شیشه صفحه نمایش از جنس یاقوت کبود است.

سخت افزار: هسته اصلی ساعت هوشمند اپل پردازنده S1 است. این پردازنده دارای یک هسته پردازشی از نوع ARMv7 و 32 بیتی و با فرکانس 520 مگاهرتز است و در کنار آن پردازنده گرافیکی PowerVR SGX543 قرار دارد. این پردازنده 28 نانومتری توسط سامسونگ تولید شده است. همچنین اپل واچ دارای 512 مگابایت رم و 8 گیگابایت حافظه داخلی است. اپل واچ دارای NFC، بلوتوث 4، GPS و Wi-Fi می باشد. ساعت هوشمند اپل همچنین دارای سنسورهای شتاب سنج، ژیروسکوپ، گام شمار و سنجش ضربان قلب است. این سنسورها مخصوصاً سنسور ضربان قلب از دقت بسیار بالایی برخوردار هستند. اپل واچ همچنین به فناوری Force Touch نیز مجهز شده است و می تواند فشار وارد شده بر صفحه نمایش را تشخیص دهد. این ساعت هوشمند تنها از اسمارت فون هایی که دارای سیستم عامل iOS 8.2 هستند پشتیبانی می کند. اپل واچ دارای استاندارد IPX7 می باشد و می توان به مدت 30 دقیقه در عمق 1 متری آب از آن استفاده کرد.

نرم افزار: Apple Watch به همراه سیستم عامل Watch OS عرضه شد و هم اکنون نسخه دوم این سیستم عامل نیز برای اپل واچ منتشر شده است. این سیستم عامل بدون شک بسیار بهتر از رقبایش یعنی Android Wear و تایزن است. Watch OS به روانی بر روی اپل واچ اجرا می شود اما در رقبای اندرویدی که سخت افزاری چند برابر قدرتمندتر از این ساعت دارند شاهد تاخیرهایی هستیم. همچنین درحال حاضر اپلیکیشن های بسیاری برای این پلتفرم در دسترس هستند و در این زمینه Watch OS غنی تر از Android Wear و تایزن است. علاوه براین بسیاری از برنامه های مشهور هم از اپل واچ پشتیبانی می کنند. دستیار صوتی اپل (Siri) نیز در این ساعت هوشمند به کار گرفته شده است.

طراحی ظاهری: اپل واچ بدون شک یکی از زیباترین و شیکترین ساعت های هوشمند موجود است. لبه های خمیده نمایشگر و همچنین حاشیه های کم در اطراف صفحه نمایش از عوامل مهم زیبایی این ساعت هوشمند هستند. بر روی کناره های قسمت اصلی ساعت پیچ تنظیم، دکمه، میکروفون و اسپیکر جای گرفته است. در پشت دستگاه هم سنسور ضربان قلب و دکمه های تعویض بند دیده می شود. اپل واچ در دو سایز مختلف با صفحه نمایش های 38 و 42 میلی متری عرضه می شود و جنس بدنه آن از آلیاژی مرغوب است و علاوه بر لوکس بودن کیفیت بسیار بالایی دارد.

یکی دیگر از نکات مثبت در این ساعت هوشمند امکان تعویض بند است. به راحتی می توان بند اپل واچ را تعویض کرد و چندین نوع بند مختلف نیز توسط اپل برای این ساعت تولید شده است و می توانید هر چند وقت یکبار با تهیه بندی جدید ظاهر ساعت را نو کنید. بندهایی از جنش پلاستیک، چرم و استیل برای اپل واچ در دسترس است که همه آن ها از کیفیت بالایی برخوردار هستند. وزن اپل واچ 50 گرم است و 10.5 میلی متر ضخامت دارد. اپل واچ در سه مدل با نام های Apple Watch Sport، Apple Watch و Apple Watch Edition عرضه می شود. بدنه Apple Watch Sport از جنس آلومینیوم سری 7000 و شیشه صفحه نمایش آن نیز از جنس Ion-X است. پشت این مدل نیز از جنس کامپوزیت است. شیشه صفحه نمایش و همچنین لنزها در مدل های Apple Watch و Apple Watch Edition از جنس یاقوت کبود است. صفحه پشتی این دو مدل نیز سرامیکی است. بدنه Apple Watch از جنس استیل و Apple Watch Edition از جنس طلای 18 عیار است.

باتری: اپل واچ از یک باتری لیتیوم یونی با ظرفیت 205 میلی آمپر ساعت بهره می برد که در صورت استفاده نه چندان زیاد تا سه روز هم دوام می آورد ولی اگر بیشتر از حد متوسط از ساعت کار بکشید باتری آن تا 1 روز جواب می دهد. یکی از نکات مثبت اپل واچ شارژر القایی آن است که به صورت مغناطیسی به پشت ساعت متصل می شود و شروع به شارژ آن می کند.

نکات مثبت:

  • صفحه نمایش Retina AMOLED
  • مجهز به Force Touch
  • طراحی زیبا
  • بندهای گوناگون
  • سیستم عامل Watch OS
  • تنوع زیاد برنامه ها
  • سنسور ضربان قلب
  • کیفیت بالای بدنه
  • عملکرد دقیق حسگرها
  • بند دستگاه به راحتی قابل تعویض است
  • حافظه داخلی زیاد

 

نکات منفی:

  • عمر باتری متوسط

 

LG Watch Sport

قیمت: حدود 1,700,000 تومان

صفحه نمایش: LG Watch Sport دارای صفحه نمایش 1.38 اینچی P-OLED با رزولوشن 480 در 480 پیکسل و تراکم پیکسل 348ppi است. کیفیت صفحه نمایش این ساعت هوشمند بسیار بالاست و در زیر نور افتاب هم خوانایی خوبی دارد. همچنین بر روی نمایشگر این ساعت از پوشش محافظ Gorilla Glass 3.0 برای جلوگیری از خط و خش استفاده شده است.

سخت افزار: این ساعت هوشمند دارای پردازنده 4 هسته ای Qualcomm Snapdragon Wear 2100 با فرکانس 1.1 گیگاهرتز و 768 مگابایت رم به همراه 4 گیگابایت حافظه داخلی می باشد. این ساعت هوشمند دارای بلوتوث ورژن 4.2 و Wi-Fi است و از حسگرهای ژیروسکوپ، قطب نما، گام شمار، شتاب سنج و سنسور ضربان قلب بهره می برد. همچنین این ساعت دارای GPS و NFC نیز می باشد. ساعت واچ اسپورت الجی قابلیت نصب سیم کارت را دارا می باشد و از شبکه 4G نیز پشتیبانی می کند. واچ اسپورت دارای استاندارد IP68 است و کاملاً در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم است. این ساعت هوشمند از گوشی هایی با اندروید 4.3 و بالاتر پشتیبانی می کند البته این ساعت با آیفون های مجهز به سیستم عامل iOS 9 و بالاتر نیز سازگار است.

نرم افزار: Watch Sport دارای سیستم عامل Android Wear 2.0 است و از نرم افزارهای این پلتفرم پشتیبانی می کند. همچنین دستیار صوتی گوگل نیز در این ساعت وجود دارد.

طراحی ظاهری: صفحه نمایش این ساعت هوشمند دایره ای است و حاشیه های اطراف نمایشگر کم است. وزن این ساعت 89 گرم است و ضخامت آن 14.2 میلی متر است. بدنه ساعت از جنس استیل ضد زنگ است و بند دستگاه از جنس سیلیکون است. واچ اسپورت بدون شک یکی از با کیفیت ترین و زیباترین ساعت های هوشمندی اندرویدی است و به زیبایی روی دست قرار می گیرد.

باتری: این ساعت هوشمند دارای باتری لیتیوم یونی 430 میلی آمپر ساعتی است. که برای کارهای روزمره مناسب است اما اگر زیاد از ساعت استفاده کنید و روشنایی صفحه نمایش هم زیاد باشد باتری ساعت به سرعت خالی می شود. این ساعت دارای شارژر مغناطیسی نیز می باشد که تنها با قرار دادن ساعت روی آن ساعت شارژ می شود.

نکات مثبت:

  • پردازنده 4 هسته ای Qualcomm Snapdragon Wear 2100
  • دارای Wi-Fi و GPS
  • صفحه نمایش باکیفیت
  • کیفیت ساخت بالا
  • سیستم عامل Android Wear 2.0
  • قابلیت نصب سیم کارت

 


 

Samsung Gear S3

قیمت: حدود 1,800,000 تومان بدون گارانتی

صفحه نمایش: Gear S3 دارای صفحه نمایش 1.3اینچی و گرد از نوع Super AMOLED است. نمایشگر این ساعت دارای رزولوشن 360 در 360 پیکسل و تراکم پیکسلی 278ppi است. خوانایی این صفحه نمایش زیر نور خورشید بسیار خوب است. صفحه نمایش این ساعت دارای پوشش محافظ Corning Gorilla Glass SR+است. در کل کیفیت صفحه نمایش این ساعت هوشمند بسیار خوب است و یکی از مهمترین ویژگی های آن به شمار می آید.

سخت افزار: این ساعت هوشمند از چیپست Exynos 7270 بهره می برد که دارای 2 هسته پردازشی با فرکانس 1 گیگاهرتز و 768 مگابایت حافظه رم می باشد. همچنین این ساعت دارای 4 گیگابایت حافظه است. این ساعت هوشمند دارای حسگرهای گام شمار، شتاب سنج، ژیروسکوپ، قطب نما، مجاورت، فشار سنج و سنسور ضربان قلب است. به علاوه این ساعت دارای بلوتوث، NFC، Wi-Fi و موقعیت یاب GPS و Glonass نیز می باشد. مدل 4G ساعت هوشمند Gear S3 سامسونگ قابلیت نصب سیم کارت نیز دارد. این ساعت هوشمند تنها از اسمارت فون های مجهز به سیستم عامل اندروید 4.4 و بالاتر و دارای حافظه رم بیشتر از 1.5 گیگابایت و همچنین آیفون 5 و جدیدتر از آن به همراه سیستم عامل iOS 9 یا بالاتر پشتیبانی می کند. این ساعت دارای استاندارد IP68 می باشد و می توان به مدت نیم ساعت در عمق 1.5 متری آب از آن استفاده کرد.

نرم افزار: Gear S3 همانند نسل های قبلی خود، از سیستم عامل اختصاصی سامسونگ یعنی تایزن بهره می برد. سامسونگ تاکنون توانسته است نرم افزارهای زیاد و متنوعی را برای پلتفرم تایزن در ساعت های هوشمند آماده کند و همچنین دستیار صوتی S Voice سامسونگ نیز در این ساعت هوشمند دیده می شود. این ساعت مجهز به نسخه 2.3.2 سیستم عامل تایزن می باشد.

طراحی ظاهری: ساعت Gear S3 سامسونگ همانند نسل قبلی خود به صورت گرد می باشد. سامسونگ این ساعت را در دو مدل Frontier و Classic عرضه کرده است. مدل Frontier این ساعت 63 گرم وزن دارد در حالی که وزن مدل کلاسیک آن 59 گرم است. ضخامت این ساعت هوشمند 12.9 میلی متر است. بدنه این ساعت هوشمند از جنس استیل ضد زنگ و بندهای آن از جنس چرم است. به طور کلی ساعت هوشمند Gear S3 سامسونگ کیفیت بسیار بالایی دارد و در عین حال دارای طراحی زیبا و چشم نوازی می باشد.

باتری: ساعت هوشمند Gear S3 سامسونگ دارای باتری 380 میلی آمپر ساعتی از نوع لیتیوم-یونی می باشد. شارژ باتری ساعت بسته به مقدار استفاده از آن بین 3 الی 4 روز دوام می آورد که برای ساعت هوشمندی با این مشخصات بسیار خوب است.

نکات مثبت:

  • صفحه نمایش 1.3 اینچی و Super AMOLED
  • باتری بادوام
  • دارای قابلیت نصب سیم کارت
  • دارای استاندارد IP68
  • سخت افزار قدرتمند

 


 

Apple Watch 3

قیمت: حدود 2,000,000 تومان بدون گارانتی

صفحه نمایش: اپل واچ 3 همانند نسل های قبلی خود در دو سایز 38 و 42 میلی متری عرضه می شود که مدل 42 میلی متری دارای صفحه نمایش 1.65 اینچی با رزولوشن 312 در 390 پیکسل و مدل 38 میلی متری دارای صفحه نمایش 1.5 اینچی با رزولوشن 272 در 340 پیکسل است. نمایشگر هردو مدل مربعی است و تراکم پیکسل آن ها 303ppi و 290ppi است. نسل سوم اپل واچ در زمینه صفحه نمایش تفاوت محسوسی با نسل پیشین خود یعنی اپل واچ 2 ندارد. اپل در نسل سوم ساعت هوشمند خود همانند دو نسل پیشین از صفحه نمایش Retina AMOLED استفاده کرده است که کیفیت بسیار خوبی دارد و خوانایی آن زیر نور خورشید نیز بسیار خوب است. همچنین اپل واچ 3 دارای قابلیت 3D Touch و افزایش روشنایی تا 1000 نیت هست. در Apple Watch 3 نیز شیشه صفحه نمایش در برخی مدل ها از جنس Ion-X و در برخی دیگر از جنس یاقوت کبود است.

سخت افزار: اپل واچ 3 از چیپست دو هسته ای S3 به همراه چیپ وایرلس W2 اپل بهره می برد. همچنین اپل واچ 3 دارای 8 گیگابایت حافظه داخلی و 768 مگابایت رم است. اپل واچ 3 دارای NFC، بلوتوث 4.2، GPS و Wi-Fi می باشد. ساعت هوشمند اپل همچنین دارای سنسورهای شتاب سنج، ارتفاع سنج، ژیروسکوپ، گام شمار، سنجش نور محیط و سنجش ضربان قلب است. این سنسورها مخصوصاً سنسور ضربان قلب از دقت بسیار بالایی برخوردار هستند. این ساعت هوشمند تنها از اسمارت فون هایی که دارای سیستم عامل iOS 11 به بالا هستند پشتیبانی می کند. اپل واچ 3 در برابر نفوذ آب کاملاً مقاوم می باشد و می توان تا عمق 50 متری آب از آن استفاده کرد. ساعت هوشمند اپل واچ 3 قابلیت نصب سیمکارت را نیز دارد اما به دلیل عدم وجود سیم کارت های e-SIM در کشور، این قابلیت برای ایرانیان کاربردی ندارد.

نرم افزار: Apple Watch 3 به همراه سیستم عامل Watch OS 4.0 عرضه شد و تاکنون نسخه 4.1 را نیز دریافت کرده است. این سیستم عامل بدون شک بسیار بهتر از رقبایش یعنی Android Wear و تایزن است. Watch OS به روانی بر روی اپل واچ 3 اجرا می شود اما در رقبای اندرویدی که سخت افزاری چند برابر قدرتمندتر از این ساعت دارند شاهد تاخیرهایی هستیم. همچنین درحال حاضر اپلیکیشن های بسیاری برای این پلتفرم در دسترس هستند و در این زمینه Watch OS غنی تر از Android Wear و تایزن است. علاوه براین بسیاری از برنامه های مشهور هم از اپل واچ پشتیبانی می کنند. دستیار صوتی اپل (Siri) نیز در این ساعت هوشمند به کار گرفته شده است.

طراحی ظاهری: اپل واچ 3 از نظر ظاهری کاملاً مشابه نسل های پیشین خود است. لبه های خمیده نمایشگر و همچنین حاشیه های کم در اطراف صفحه نمایش از عوامل مهم زیبایی این ساعت هوشمند هستند. بر روی کناره های قسمت اصلی ساعت پیچ تنظیم، دکمه، میکروفون و اسپیکر جای گرفته است. در پشت دستگاه هم سنسور ضربان قلب و دکمه های تعویض بند دیده می شود. اپل واچ در دو سایز مختلف با صفحه نمایش های 38 و 42 میلی متری عرضه می شود و جنس بدنه آن از آلیاژی مرغوب است و علاوه بر لوکس بودن کیفیت بسیار بالایی دارد.

یکی دیگر از نکات مثبت در این ساعت هوشمند امکان تعویض بند است. به راحتی می توان بند اپل واچ را تعویض کرد و چندین نوع بند مختلف نیز توسط اپل برای این ساعت تولید شده است و می توانید هر چند وقت یکبار با تهیه بندی جدید ظاهر ساعت را نو کنید. بندهایی از جنش پلاستیک، چرم و استیل برای اپل واچ در دسترس است که همه آن ها از کیفیت بالایی برخوردار هستند. وزن اپل واچ 3 42 میلی متری 52.8 گرم و وزن مدل 38 میلی متری 42.4 گرم است و این ساعت 11.4 میلی متر ضخامت دارد.

باتری: اپل واچ 3 از یک باتری لیتیوم یونی با ظرفیت 279 میلی آمپر ساعت بهره می برد که در حالت استندبای تا 18 ساعت هم دوام می آورد. یکی از نکات مثبت اپل واچ شارژر القایی آن است که به صورت مغناطیسی به پشت ساعت متصل می شود و شروع به شارژ آن می کند.

نکات مثبت:

  • صفحه نمایش Retina AMOLED
  • مجهز به 3D Touch
  • طراحی زیبا
  • سیستم عامل Watch OS 4.0
  • تنوع زیاد برنامه ها
  • سنسور ضربان قلب
  • کیفیت بالای بدنه
  • عملکرد دقیق حسگرها

 

نکات منفی:

  • عمر باتری کم